Jestem położną ;)

***

Po czterech latach w końcu mogę powiedzieć, że prawdopodobnie największą szkołę życia mam za sobą. Nikt mi tych czterech lat nie odbierze, obojętnie jakie jest moje podejście do zawodu położnej, czy chcę nią być czy nie. A chcę, istotnie. Bo to piękny i wdzięczny zawód. To co widziałam, to czego doświadczyłam, to na JAK WIELE mi pozwolono, jak dużym zaufaniem obdarzał nas w szpitalu cały personel medyczny, to jak fajne dziewczyny poznałam i jak dobrze, raz lekko, raz ciężko, raz cholernie ciężko, było przez ten cały czas – to już tylko i wyłącznie mój mały sekret. To wszystko wpłynęło na pewno na moje postrzeganie rzeczywistości, na skok wrażliwości w kosmos, na podejście do innych ludzi, na empatię. Na postrzeganie mojego ciała. Na wcześniejsze tylko i wyłącznie wyobrażenie macierzyństwa. Na brak tematów tabu. Super czas, pomimo tak jak pisałam – ciężkiej, czteroletniej przeprawy, w końcu, po ostatnim, dobijającym stresie, tachykardii z sercem na wierzchu, łzach w oczach .. po przeprawie przez salę porodową, jestem położną : ))))))))))))))))))))))

Nigdy nie powiem że uważam ten czas za zmarnowany. Moim zdaniem nawet osoby, które ewidentnie nie zostaną w zawodzie, wyniosły z tych kilku lat dużo dla siebie. Olbrzymi bagaż doświadczeń, obcowania z drugim człowiekiem, wierzę że olbrzymia łatwość na starcie w przypadku swojej ciąży, porodzie i opiece nad noworodkiem. Nawet jeżeli ktoś miał duże wątpliwości, to nie wypada tego wszystkiego teraz nie doceniać.

Zwieńczeniem tego wszystkiego był egzamin na sali porodowej, za który dostałam 4,5. Miałam wspaniałą pacjentkę, piękny, wertykalny (kolanka pion) poród, który przyjęłam z ochroną krocza od początku do końca sama, z lekką pomocą położnej przy porodzie barków. Naprawdę, lepiej nie mogłam tych studiów zakończyć. ; )))))

Na koniec dodam: to takie fajne uczucie wiedzieć, że przede mną pierwsze od czterech lat WOLNE wakacje bez praktyk! Co ja ze sobą, i z tak dużą ilością wolnego czasu, zrobię?

Ściskam Was z Białegostoku😉


IMG_20150701_201548 IMG_20150703_1056142015-06-26 16.24.59


 

Uwielbiam! Rewelacyjny mix Ready or not:

withi

Informacje o withi

If you wanna make the world a better place . . . take a look at yourself and then make a change . /
Ten wpis został opublikowany w kategorii World hovers around her . i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

17 odpowiedzi na „Jestem położną ;)

  1. Kaly pisze:

    Czemu 4 lata?

  2. Doktor X pisze:

    Gratulacje i życzę wspaniałego wypoczynku!

  3. Iwetto pisze:

    Szczerze gratuluję i życzę Ci udanego wypoczynku!

  4. KATE.k pisze:

    Gratulacje Asia! Jestem z Ciebie bardzo dumna. Odpoczywaj teraz, zasłużyłas, pozdrawiam🙂

  5. Klaudia pisze:

    Witam w gronie swiezo upieczonych poloznych, ja od 23.06🙂 Gratulacje!

  6. moi pisze:

    Gratuluje zakonczenia studiow, sampozaparcia i samego pomyslu na kierunek. Sledze Twojego bloga od czasu, gdy zaczynalas studia i bardzo mnie ujelo wtedy, ze taka mloda dziewczyna z taka dojrzaloscia mysli o cudzie narodzin i macierzynstwie. Pozdrawiam🙂

  7. Paulina pisze:

    Cudownie Asia, piękne studia, cieszę się, że się poznałyśmy! I mam nadzieję, że jeszcze kiedyś będziemy miały możliwość pójść na jakąś kawę🙂 Gratulacje❤

  8. Renia pisze:

    Asiu, gratulacje! Możesz być z siebie dumna🙂 Mam nadzieję, że kiedyś zostanę Twoją koleżanką po fachu, bowiem ja swoją położniczą przygodę mam zamiar zacząć od października.

Skomentuj

