# Myślisz mi się. Nieprzerwanie. Skórą, krwią, tętnem.

***

Majowa noc, nisko leżące mgły i chłodny, ale przyjemny zapach lasu koiły nerwy i łagodziły niepewność.

Przez cały okres okupacji niemieckiej, a potem konspiracji antykomunistycznej Janina miała jeden, często powtarzający się, sen. Śniło jej się, że ktoś prowadzi ją przez bardzo gęsty i ciemny las. Jest noc i prawie nic nie widać. W tym śnie boi się niesłychanie, o siebie, o swoich najbliższych. Nie wie, dokąd idzie i po co. Jest zimna noc, a ona ciągle jest pędzona i popychana przez jakieś mroczne typy. Potyka się, przewraca, ale wstaje i idzie dalej. Wreszcie zatrzymują ją, każą uklęknąć i czuje chłód lufy pistoletu z tyłu głowy. Ciarki przechodzą jej po plecach, kiedy słyszy, jak ktoś za nią repetuje broń, wprowadzając nabój do lufy. Mijają kolejne długie sekundy, a ona, nie mogąc doczekać się strzału, odwraca powoli, jak w zwolnionym tempie głowę, by zobaczyć twarz zabójcy, i wtedy … Budziła się cała zlana potem i drżąca. Zawsze wówczas szukała śpiącego w pobliżu męża i przytulała się do niego całym ciałem, odnajdując bezpieczeństwo i otuchę. Ale nawet wtulona w jego ramiona długo rozmyślała o nocnym koszmarze, nie mogąc zasnąć.

(…) Ścieżka stawała się jeszcze węższa, a las coraz ciemniejszy. Szli już dość długo, kiedy z tyłu dobiegł do niej głos jej towarzysza.

– To tutaj.

Zaskoczona, zatrzymała się gwałtownie i dopiero wtedy zobaczyła pod swoimi nogami leżącą postać. Zdumiona tym widokiem nawet nie słyszała, jak ktoś za nią przeładowuje pistolet. Przeżegnała się i uklękła przy głowie męża.

Wtedy padł strzał.”

Czytam Dziewczyny Wyklęte i z każdą jedną stroną zaczynam coraz bardziej doceniać to, w jakich czasach żyję i jak beztrosko mogę żyć. / Obraz wojny oczami wrażliwych kobiet, polecam, bo wzbogaca świadomość, o coś naprawdę wartego doświadczenia.

2015-03-17 12.56.49


W sobotę udało mi się być w Och Teatr na Upadłych Aniołach kkklik. Rewelacyjna sztuka, Marlenie dziękuję za wyciągnięcie, porządna dawka humoru, piękne stroje Tomasza Ossolińskiego. Maja Ostaszewka w wersji live jest jeszcze bardziej zachwycająca niż na ekranie, o ile to w ogóle możliwe? W tym teatrze byłam po raz pierwszy – podoba mi się rozkład widowni i scena pośrodku. Kto wie, może w końcu dorosłam do czegoś innego niż teatr muzyczny? Swoją drogą już za kilka dni długo przeze mnie wyczekiwana Mamma Mia, także końcówka marca pod hasłem: kultura pełną gębą. Upadłe Anioły w reżyserii Krystyny Jandy z całego serca polecam😉

fot._marta_ankiersztejn_1 lu_3_800x552 lu_12_800x578 lu_15_800x573 lu_36_800x520


Na koniec zapraszam na garstkę zdjęć:

2015-03-21 14.09.172015-03-20 07.49.10 2015-03-20 07.50.20

nadzór

IMG_20150318_181943

codziennie rano czuję się jak staruszka

IMG_20150320_071717


Strasznie podoba mi się cała płyta Mini World Indili, mega fchąse😉

withi

Informacje o withi

If you wanna make the world a better place . . . take a look at yourself and then make a change . /
Ten wpis został opublikowany w kategorii World hovers around her .. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „# Myślisz mi się. Nieprzerwanie. Skórą, krwią, tętnem.

  1. marysia pisze:

    piękny płaszcz, pasuje do ciebie. można wiedzieć skąd?

  2. Ewa pisze:

    Znowu żałuję że mam mam tak daleko do Warszawy, narobiłas mi smaka na ten spektakl.
    Asia zrobisz selfie tag? Są tam dość fajne pytania :))

    Leon *****

Skomentuj

