królewna z drewna

***

Hej. Wracam do Was po kilkunastodniowej przerwie oraz zablokowaniu bloga – już się tłumaczę, już już … Po prostu potrzebowałam takiego odcięcia, jak mnie znacie, to wiecie że czasami uciekam, ale zawsze wracam – tutaj podejścia nie zmieniam 😉 Co się dzieje? Obecnie jestem w trakcie praktyk na sali porodwej w szpitalu św. Zofii na Żelaznej w Warszawie. Mam już za sobą kilka porodów i ten najbardziej magiczny jaki dane mi było brać udział w przeciągu tych trzech lat, czyli poród w Domu Narodzin o trzeciej nad ranem … Coś przepięknego, coś cudownego. Wiem, że jeżeli nie będzie żadnych przeciwwskazań to chciałabym również rodzić w tym miejscu. Praktyki zmianowe, czyli dyżur dzienny, dyżur nocny i dwa dni przerwy, są dla mnie dość ciężkie – nie mam jak sobie niczego zaplanować, wracam z nocnego, śpię jakieś cztery godziny, maskymalnie do trzynastej, jem śniadanie i cały dzień funkcjonuję jak trup. Mam jeszcze pięć dyżurów, także źle nie jest, ale naprawdę fizycznie momentami nie daję rady. Do szpitala jak tylko mogę to jeżdzę na rowerze – uwielbiam moje podróże o szóstej rano, kiedy Warszawa mozolnie budzi się do życia.

Poza tym odkrywamy ze Stasiem nowe warszawskie miejsca – zaliczyłam już Las Kabacki, jeziorko kamionkowskie, pizzerie na Spokojnej 15 (trochę Italii w centrum Warszawy ! cudowna pizza, seriously – na następny raz zrobię zdjęcie ;)), hm … I gdzieś tam jeszcze byliśmy, ale pamięć już nie ta, to wyleciało 😉

Jeżeli uda mi się przeżyć maj i czerwiec, to przyznam sobie jakiś auto-order dzielnego pacjenta, serio. Do 17 maja mam praktyki, potem turbo-sesja i sześć egzaminów jeden po drugim niemalże. Do 30 czerwca muszę znaleźć nowe mieszkanie, ale zajmę się tym dopiero po sesji. W miedzyczasie jakieś świętowanie urodzin …. Aaaaa przypomniałam sobie! Zatrułam się winem i nerkowcami …. całą noc spędziłam w łazience i tym samym na chwilę obecną zapach wina/widok nerkowców powoduje u mnie odruch wymiotny, super nie? Wiem że nie powinnam pisać o tak dobitnej fizjologii na publicznym blogu, ale serio, nie często mi się to zdarza i nie sądziłam że kiedyś do tego doprowadzę, a poza tym fizjologia jest fajna i bynajmniej ja z nią problemów nie mam ;-D

Rogerowi mojemu Federerowi urodziły się bliźniaki ostatnio – ja wtedy dyżurowałam na nocnym, a Mirka urodziła Leo&Lenniego. 

Zapraszam na porcję zdjęć, trochę tego, jak się luźno ubieram – dres na rower, wygodnie na spacery. Nie mam ani ochoty ani okazji żeby się jakoś stroić, bo i po co – do szpitala? 😀 Wrzucę też trochę ciekawszych kosmetyków, jak macie pytania odnośnie jakiegoś konkretnego to piszcie w komentarzach. Większosć już używam, więc chętnię się wypowiem 😉 oraz niektóre potrawy, część z nich zrobiona jeszcze w domu, dla rodziców, inne już tutaj.

2014-04-21 22.44.251798669_874195929272685_3889608685802662552_n20140412_191704IMG_11504527026683720140504_15110120140507_19113120140402_122150 20140417_184832 20140417_18491820140402_121956 20140417_18495320140412_191704233

withi

20 thoughts on “królewna z drewna

  1. zaniepokojona pisze:

    Asiu, pamiętam, że pisałaś o tym, jak byłaś po maturze z matmy podst. i byłaś załamana…Otóż ja też jestem już po maturze z matmy podst i raczej nie zdam…Czy Ty zyłaś do konca czerwca w takim stresie, że oblejesz i tylko sierpień zostanie? Bo ja właśnie tak mam a chciałabym pójść także na WUM, najprawdopodobniej też na poloznictwo… wiem, że jesli bede miala sierpien, to nie ma szans na studia w tym roku… Co zrobić, jesli naprawdę nie będę mogła pójść na studia w tym roku? Medyczna szkoła policealna? Wyjazd za granicę?

    • withi pisze:

      Hej. Po pierwsze – spokojnie, świat się nie zawalił, popatrz przez okno – mam rację, prawda? I teraz odpowiadam na pytanie – nie, nie żyłam w stresie, bo liczyłam optymistycznie, że uda mi się zaliczyć – po maturze jak przyszłam to faktycznie byłam w dołku solidnym i wyciągnięcie mnie z niego zajęło mojej mamie dość dużo czasu – nie widziałam sensu pisania angielskiego & biologii, czyli defacto tego, na czym najbardziej mi zależało. Mama powiedziała mi, że niczego nie zmienię, a mogę co najwyżej napisać te dwa przedmioty najlepiej jak potrafię. Obudziłam się następnego dnia i matmy w głowie już nie było. Papiery składałam normalnie, o matmie szybko zapomniałam, jak się później okazało, udało mi się zdać na te ileś tam %.

      Co zrobić? Kochana, to tylko rok. TYLKO. Wiem że brzmi to straaaaaaaaaaaaaaaaasznie, ale co to ten rok w perspektywie całego życia? Możesz robić co tylko chcesz, a po roku złożyć spokojnie papiery na studia (jeżeli faktycznie nie uda Ci się zdać tej matmy). Możesz tak wiele … Możesz iść do pracy, zwiedzać świat, zapisać się na kurs języka, zrobić kursy z czegoś, co Cię interesuje. W żadną medyczną szkołę policealną się nie pakuj, poczekaj spokojnie i studiuj na uniwersytecie medycznym. Wyjazd za granicę to fajny pomysł, o ile masz odwagę i o ile rodzice zaakceptuję Twój pomysł (wiem, jesteś pełnoletnia, ale ważne aby mieć wsparcie w rodzicach).

      Głowa do góry 🙂

  2. Aliss pisze:

    Hej Asia, wyglądasz kwitnąco i dobrze że wróciłaś. Zazdroszczę Ci tych studiów, z drugiej strony wiem, że totalnie nie są dla mnie. Jesteś bogatsza od nas wszystkich o te doświadczenia szpitalne. Jak będę w ciąży to będziesz moją osobistą położną. Gorąco ściskam z Wrocławia :***

  3. Donia pisze:

    Hej Aś, pochwalę się Tobie też, widziałam poród! 😀 Nie wiem po co mi to na dietetyce, ale udało się zobaczyć w trakcie bycia na oddziale i..wcale ci się nie dziwię 🙂 paradoksalnie pojawienie się nowego człowieka jest piękne 🙂
    trzymaj się :*

    • Kasia pisze:

      Heh szybki poród 😀 nie wiem jak to wygląda w Asiowych szpitalach, ale w tych moich szybie porody są niestety szprycowane hormonami z zewnątrz. W książkach do położnictwa porody są rozpisane na wiele godzin, u mnie tego nie ma a to takie fajne niestety nie jest 😦

      • withi pisze:

        Mam praktyki w różnych szpitalach i w każdym podejście do PSN jest zupełnie innym. W jednym na wstępnie w pacjentkę ładują oksytocynę litrami, w innych, jak np na Żelaznej nie ma o tym mowy, chyba że mamy do czynienia z brakiem postępu porodu, to wtedy a i owszem. Na pierwszym roku jak poszłam na salę porodową doznałam szoku, że to, czego uczyłam się przez pierwsze miesiące ma się nijak do tego, co zobaczyłam. Niestety

Skomentuj

