kasza gryczana na słodko z owocami

***

Kolejny szybki, smaczny i zdrowy obiad na dni, kiedy myślenie o tym co-by-tu-zjeść, spada na dalszy, mniej istotny plan. U mnie ostatnio często bywają właśnie takie dni – z reguły moje obiady są bardziej warzywne niż owocowe, lecz i za takimi przepadam, chociaż wówczas nie traktuję owego dania jako ‚tradycyjny’ obiad, a chyba bardziej przekąskowo. Ale smacznie. I ciekawie. Tym razem padło na połączenie kaszy gryczanej, którą uwielbiam, z owocami – zapraszam do skorzystania z przepisu – oczywiście wszelkie modyfikacje, według uznania, jak najbardziej wskazane 🙂

Potrzebujemy:

  • kasza gryczana (ja mam od babci z targu, czyli the best of the best ^.^)
  • mrożone/świeże owoce (u mnie porzeczki i truskawki prosto z babcinego ogródka)
  • biały ser
  • cynamon
  • opcjonalnie jakiś syrop (u mnie niezmiennie w tego typu daniach sprawdza się ukochane włoskie FABBRI o smaku Amaretto <3)
  • cukier, jak ktoś nie lubi kwaśnych owoców (a porzeczki niewątpliwie do takich należą)

Przepis jest banalny, a uwierzcie mi -delikatnie unoszący się zapach w kuchni, jest godny poświęcenia (oh, cóż to za 20minutowe poświęcenie?). Kaszę gotujemy jak zawsze, czyli wrzucamy do gotującej się wody na niecałe 10 minut (al dente – uwielbiam chrupiącą, twardą kaszę), a na patelni obok rozmrażamy owoce – nie bójmy się że się przypalą, raczej nie ma takiej opcji. Po około 15 minutach owoce są już praktycznie gotowe – na patelni można zobaczyć pyszny, gęsty, owocowy sok.

Teraz jest idealny moment na przypruszenie całości cynamonem. Następnie kaszę umieszczamy na talerzu, na to owoce, amaretto i całość przykrywamy białym serem (jak ktoś nie lubi samego, to dodaje cukier), coby zdrowiej było. Smacznego ! 

Informacje o withi

If you wanna make the world a better place . . . take a look at yourself and then make a change . /
Ten wpis został opublikowany w kategorii World hovers around her .. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „kasza gryczana na słodko z owocami

  1. Paulina pisze:

    Właśnie coś takiego sobie dziś wymyśliłam podczas choroby 🙂 miałam ochotę na owoce z owsianką, ale płatki się skończyły więc pomyślałam, że może z kaszą będzie ok 🙂 ja dałam do tego banana, jabłko i granata oraz twaróg i miód z babcinej pasieki 🙂 było pyszne i pożywne 🙂

  2. vuze pisze:

    takiej kombinacji to ja nie znałam. bardziej skusiłabym się na ryż z owocami niż z kaszą. ale ciekawe, pokombinuję jak wrócę do domku, większe pole do popisu,bo świeże owoce 😀

Skomentuj

